HTML

kis magyar fociláz - tippmix sirámok

A létbizonytalanság hatására egy ifjú, egyébként lelkiismeretes apa izzadságosan azzal kísérletezik, hogy hogyan tudná becsületes módon, sportfogadásból eltartani drága családját.

3. sóhaj: további tippmix keservek, avagy Espoo blues

2009.03.10. 22:37 kismagyarfocilaz

Nov. 13, Harmadik sóhaj: További tippmix keservek, avagy Espoo blues. Az alábbi rövid beszámoló az Isztambulban átmenetileg időző, közben – bár a focit nem is szereti - KTE szurkolóvá avanzsáló Lakipernek szól, akit a könyvből már ismerhettek.

Mottó: "Ez a világ olyan világ,
Mint a mogyorófavirág,
Sokat ígér, keveset ád,
Hogyha ád is, keserűt ád."
(Népdal)


„Mivel a cégek, amelyeknek dolgozom, manapság nem kényeztetnek el megbízásokkal, kénytelen vagyok továbbra is a zsebpénz kereset egyéb formáit kultiválni. A munkanélküli proletár persze megy lefelé a lejtőn, úgyhogy poénból kipróbáltam egy nyerőgépet, amin nyerten hatszáz forintot. Aztán tegnap a feleségem pénzéből befizettem az oviban az ebédpénzt, ő elfelejtette visszakérni a visszajárót, az újabb kétszáz forint. Mihez kezd az ember az ebül szerzett jószággal? Naná, irány az első totózó, pénzt megforgatandó.
A következő négy eseményt tettem meg, három szelvényen (két háromszáz forintos, egy kétszáz forintos):
1. Espoo Blues - Lukko, egyes, tehát hazai győzelem, mindhárom szelvényen.
2. JYP - Ilves, egyes, tehát hazai győzelem, szintén mindhárom szelvényen. Ez a két meccs finn jégkorong, első osztály. Az Espoo Blues-zal már van közös múltunk, általában számíthattam rájuk, megbízhatóan hozták az eredményeket, csak egyszer hagytak cserben, amikor nagyon fontos lett volna, hogy listavezetőként megverjék az utolsó helyezettet. (Hogy a „nagyon fontos lett volna” kitétel mit jelent? Hát hogy a többi eredmény megvolt, az aktuális szelvény az Espoo Blues-on ment el.) No, mindegy, a két finn hokimeccs tehát egyes. Tudtam, hogy ez a két meccs negyedhatkor indul.
3. A harmadik tipp: Galatasaray-Kayserispor, török kupameccs, valamelyik csoport, egyes. Szintén mindhárom szelvényen, és akkor most jön az a meccs, ahol az esélylesés megvalósult, ahol egy kicsit akartunk volna keresni: Juventus - Genoa. Ezt az első szelvényen egyesre tettem, a másodikon ikszre, a harmadikon kettesre. (Gondolván, hogy ha már oda-vissza agyonverték a Real Madridot, előbb-utóbb valahol csak eltörik a korsó, amelyik addig jár a kútra, hogy egyszer betlizik otthon null-egyre.)
Már este hét óra felé járunk, a híradó előtt kapcsolok át először a teletextre, aszongya, az Espo Blues meg JYP elég faszán vezetnek, mindkét brigád négy-kettőre, sok már nem lehet hátra, ez a két tipp be is jön. Közben a gyerekek játszanak, én meg felteszek a számítógépen (meglehetős hangosan) Rage Against the Machine-t. Aztán a kisebbik lányom váratlanul úgy összekakilja játék közben magát, hogy azt se tudtam, hol fogjam a pelenkát a kuka felé menet, de még a szabadidőnadrágját is azonnal le kellett cserélni, (heves integetés a kispad irányába, a csere nemzetközi gesztusaival), mert az is csupa kaki lett, úgyhogy repült a mosatlan mellé, hiszen holt szaros cuccot a többi tetejére csak nem tehet az ember. Mire a pelenkázás, meg az azt követő vajaskifli etetés, kis tasak töltött savanyúcukor igazságosan elosztás lezajlott, már javában megy a Galatasaray-Kayserispor meccs. (Arc, valamire felhívnám a figyelmed. Ne feledd, a két finn hoki meccs már rendben, a Juvét meg mindháromra megjátszottam, tehát voltaképpen a nagy kérdést, hogy nyerünk-e egyáltalán valamit, az már a Galatasaray fogja eldönteni.) Az első félidő null-null. Rosszat sejtek.
Lesem azért a teletextet, de az eredmény a második félidőben is olyan kínzóan sokáig marad null-null, hogy kínomban a teletextet hátrahagyva átváltottam a bwin honlapjára, ahol korrekten, egyenesben adják, de hiába, mert a hetvenedik percben ott is null-null az állás. De ott legalább ketyegnek a másodpercek is, az ember részese lehet minden szögletnek, szabadrúgásnak, (merthogy beírják, tehát érted, arc, itt nem meccset néz az ember, csak egy száraz on-line tudósítást), mit mondjak, nem volt sok. Voltaképpen semmi nem történt a pályán. És akkor egyszer csak egy rövidet, de baromi hangosat rám sípolt a számítógép. Majdnem infarktust kaptam, kis híján leestem a székről, aztán kiderült, hogy pusztán annyi történt, hogy sárga lapot mutattak fel valamelyik Galatásnak, csak én nem tudtam, hogy ennek bwin-nek hang effektje is van, és hogy a Rage Against the Machine album után az amúgy is feltekert hangszóró bekapcsolva maradt. Ezután már kimondott kíváncsisággal vártam bármiféle történést, és kiderült, hogy minden cserénél, minden lapnál sípol egy rövidet a számítógépben bujkáló játékvezető bácsi. A nyolcvanharmadik perc táján arra gondoltam, hogy nyilván gólnál is kiadhat a gép valami sablonos gólhangot, de az a vágyott élmény akkor már kezdett átcsúszni az álmok világába. Nekikezdtem még melegebb éghajlatra küldeni minden török csapatot, totócsalók, mondván, s közben azt figyeltem, ahogy a szemem előtt hogyan módosulnak a bwin „live” oddsai. Annak az oddsa, hogy a Galata itten nyerni fog, öt percenként ment följebb és följebb (bezzeg nekem csak egy egész négyet fizetne), a döntetlen meg egyre ment lefelé. Amikor a döntetlen már egy egész nulla ötnél járt, én meg már a fejemet fogtam, akkor viszont újfent megszólalt a számítógép. Aszonta: Góóól! De ilyen harminc-ezres lelátót utánzó hangon ám. Igen, berúgta a Galata, 89 perc 13 másodpercnél. Aztán jött még négy perc hosszabbítás, de meglett a meccs.
És akkor jött a Juventus. Három meccset már végigizgultam, és miután a Juve rögtön az elején megszerezte a vezetést, nem is bírtam tovább a feszültséget (pedig a tévé is adta), elmentem elfogyasztani néhány üveg sört. Tudván, hogy ha a Juve nyer, akkor a 800 forint befektetés - plusz még a síkideg - ezerháromszáz forintot hoz, ha a Juve döntetlent játszik, akkor keresek háromezer-kettőt, ha meg nyer a Genoa, akkor négyezret. Már kabátban, sapkában láttam, hogy a Juve berúgta a másodikat. Aztán féltizenegy felé sms haza az asszonynak, mi lett a végeredmény. Persze, hogy a Juve nyert négy-egyre. (A catanaccio hazájában az idén tán még nem is volt ekkora megszórás.) Most akkor örüljek, vagy mit csináljak? Azt azért el kell ismerni: a Galata nem hagyott benne a szarban, és a bwin bekapcsolt hangszóróval állatira muris.
Arc.
A lényeget értetted, hogy miért három szelvény?”


Szólj hozzá!

Címkék: 3 sohaj tovabbi tippmix keservek avagy espoo blues

A bejegyzés trackback címe:

https://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu/api/trackback/id/tr38994785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása